keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

2 Kesämatkalla: Pikavisiitti Köpikseen

Kesämatkamme alkoi lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan.

Lentomme Köpikseen saapui alkuiltapäivästä. Aluksi veimme matkatavaramme hotellille ja lähdimme siitä Nyhavniin lounaalle. Päivä oli aivan uskomattoman kaunis ja lämmin ja söimme ulkona yhdellä lukuisista Nyhavnin kanavan varrella sijanneista terasseista. Nyhavnissa oli juuri meneillään jazz-festivaalit ja alue kuhisi elämää. Lounaan jälkeen lähdimme noin tunnin mittaiselle kanava-ajelulle avoveneellä, joka mahtui alittamaan juuri ja juuri kanavien matalat sillat. Venereissu suuntautui Pieni Merenneito -patsaan edustalle ja vielä siitäkin pidemmälle ohi Christianshavnin, Gammel Strandin ja Christiansborgin linnan. Illan vietimme Tivolissa kävellen ja ihmetellen ja uskaltauduinpa jopa yhteen hurjaan vuoristorataan ja huimaa vauhtia pyörivään karuselliin. Otimme porukalla (meitä siis oli reissussa  mieheni lisäksi ystäväpariskunta ja isoveljeni) myös jousiammuntakilpailun, ja arvatkaapa vaan kuka voitti! Aloittelijan tuuria kenties? Tivolissa on myös lukuisia hyviä ravintoloita, joissa yhdessä kävimme syömässä todella maittavan illallisen. Tivolilta sitten lähdimme takaisin hotellille lepäilemään, seuraavana päivänä oli nimittäin tarkoitus lähteä jatkamaan matkaa hyvissä ajoin. Noh, hotellin aamiainen oli niin hyvä, että siellä sitten kului hetki jos toinenkin...

1. Köpiksessä olisi kyllä kiva käydä jossain vaiheessa, viimeksi kun olen käynyt siellä joskus lapsena!

1. Suosittelen ehdottomasti käväisemään, kesällä. Köpiksestä kannattaakin sitten ottaa auto ja suunnata Skåneen! Ihan lempipaikkani, lisää hehkutusta luvassa tulevissa postauksissa :)

Kiitos, arvostan valtavasti jokaista asiallista kommenttia! :)